Bilgi birikimi ve teknolojideki başdöndürücü değişimler ve bunların
neden olduğu toplumsal, kültürel ve siyasal dönüşümler,
öğrenme-eğitim-yetiştirim kavramlarına yüklenilen anlamların gözden
geçirilmesi ve geliştirilmesini yaşamsal ve akademik bir zorunlluk
haline getirmektedir. Bu zorunluluklar, bir dizi yeni karamlaştırmalara
doğru gidilmesine ve daha önceden varolan kavramların -yetişkinler
eğitimi, yaşam eğitimi, andragoji vb. -yaşam pratiğindeki olası
izdüşümlerinin belirginleştirilmesi gerekliliğini kaçınılmaz hale
getirmektedir.
Güya küreselleşen bir dünyada kronikleşmiş neo-liberal bir saldırıyla
hızla metalaştırmaya çalışılan eğitimi, beşikten mezara yaşam boyu devam
etmesi gereken bir süreç ve temel bir insan hakkı olarak ele almak her
geçen gün daha da önemli hale gelmektedir.
Elinizdeki bu çalışma, Türkiye´de ısrarla yok sayılmaya/edilmeye
çalışılan ve genellikle yaygın eğtimi ya da halk eğitim olarak
adlandırılmış olan yetişkinler eğitimi alanında halen varolan kavramsal
tartışmalara ışık tutarak, bu tartışmalara yeni boyutlar kazandırmak;
yetişkinler eğitim alanının Türkiye´deki ve dünyadaki durumuyla ilgili
genel bir çerçeve çizmek, alanın Türkiye´de hakettiği yeri ve önceliği
almasına katkıda bulunmak amacıyla yazılmıştır.
(Arka Kapak)
Yayın Tarihi: 01.01.2000
ISBN: 9789758382149
Baskı Sayısı: 2. Baskı
Dil: TÜRKÇE
Sayfa Sayısı: 301
Cilt Tipi: Karton Kapak
Kağıt Cinsi: Kitap Kağıdı
Boyut: 13.5 x 19.5 cm
( 14 Kasım 2020 Kadıköy Düşünce Platformu 1292. Toplantısında, Mustafa Özcan'ın tanıttığı haftanın kitap önerisidir.)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder